Studia Podyplomowe Public Relations
Studia Podyplomowe Public Relations mają za cel profesjonalne podejście do kształcenia w obszarze PR bazujące na najlepszych międzynarodowych wzorcach, a ich siłą jest nastawienie na praktykę opartą na solidnych fundamentach teoretycznych.
Kompleksowy program – szerokie spojrzenie na PR powiązane z głębszą analizą najważniejszych zagadnień
Aplikowalna wiedza – silny nacisk na praktykę opartą na solidnej i aktualnej wiedzy z dziedziny PR
Renomowana kadra – stale rozwijający się, sprawdzeni, fachowi i przyjaźnie nastawieni wykładowcy
Dlaczego warto?
- Renomowana kadra ekspertów i praktyków zapewni Ci najbardziej aktualną wiedzę, dostęp do najświeższych informacji branżowych oraz przydatne wskazówki usprawniające Twoją codzienną pracę;
- Środowisko akademickie SGH i Twoja grupa słuchaczy umożliwi Ci nawiązanie cennych kontaktów zawodowych i wymianę doświadczeń z innymi profesjonalistami z branży PR;
- Nasze studia mogą stanowić przepustkę do kariery Twoich marzeń, dając Ci szersze możliwości rozwoju zawodowego, awansu i przekwalifikowania się.
Czy dla mnie?
Studia Podyplomowe Public Relations skierowane do osób planujących karierę lub już pracujących na stanowiskach takich, jak:
- menedżerowie i specjaliści PR,
- szefowie i pracownicy działów komunikacji, w tym wewnętrznej,
- rzecznicy prasowi,
- konsultanci i pracownicy agencji PR oraz pracownicy agencji reklamowych,
- prawnicy, dziennikarze, pracownicy administracji publicznej,
- menedżerowie produktu,
- przedstawiciele wielu innych zawodów i ścieżek kariery.
Program
Program studiów złożony jest z czterech bloków tematycznych, w ramach których prowadzonych jest w sumie 26 modułów, trwających łącznie 164 godziny dydaktyczne. Wszystkie razem składają się na szerokie, zróżnicowane i wszechstronne kompendium wiedzy na temat Public Relations. Równocześnie każdy moduł stanowi zamkniętą i kompletną całość, będącą wyrazem autorskiego podejścia naszych wykładowców. Dzięki temu, nasi słuchacze mają okazję poznać całe spektrum podejść do Public Relations oraz tematów ściśle powiązanych z PR. Jednocześnie program studiów pozwala bardziej szczegółowo zagłębić się w interesujące naszych słuchaczy obszary tematyczne.
Na program studiów składają się następujące bloki tematyczne i poszczególne moduły:
I. PROCESY I DZIAŁANIA PUBLIC RELATIONS
- Wprowadzenie do PR
- Strategia PR
- PR w Polsce i na świecie
- Monitoring mediów oraz badanie efektywności działań PR w relacji z mediami
- Regulacje prawne i etyczne w działalności PR
- Kreowanie wizerunku kraju za granicą
- Wewnętrzne PR
- Współpraca PR z mediami
- Agencja PR – tworzenie programu działań PR
II. KLUCZOWE KOMPETENCJE W PUBLIC RELATIONS
- Komunikacja kryzysowa
- Sztuka prezentacji przed kamerą
- Copywriting PR w Internecie
- Erystyka praktyczna w działalności PR
- Badanie rynku i opinii
- Język wypowiedzi publicznej. Opracowywanie i redagowanie tekstów PR
- Warsztaty radiowe
III. PUBLIC RELATIONS JAKO FUNKCJA ZARZĄDZIANIA
- Nowoczesne zarządzanie – wyzwania i dostosowania
- Zarządzanie kadrami
- Komunikacja na rynkach kapitałowych – Investor Relations
- Społecznie odpowiedzialna komunikacja
- Sponsoring
IV. OBSZARY WSPIERAJĄCE PUBLIC RELATIONS
- Design Thinking wsparciem PR
- Networking a PR
- Lobbing
- Protokół dyplomatyczny
- Negocjacje
Kierownik studiów
Kierownik Studiów Podyplomowych Public Relations oraz Studiów Podyplomowych Coaching w SGH. Pełnił funkcję Dyrektora Akademickiego Międzynarodowego programu CEMS MIM, zastępcy dyrektora Instytutu oraz kierownika Katedry w SGH. Jego główne zainteresowania badawczo-naukowe i dydaktyczne koncentrują się wokół zachowań organizacyjnych, zarządzania zasobami ludzkimi, przywództwa, władzy i polityki w organizacji, komunikacji w biznesie i zarządzania międzykulturowego.
Wykładowcy
Jest certyfikowanym Trenerem (kurs International Trainers and Facilitators Federation). Prowadzi warsztaty z komunikacji, copywritingu, autoprezentacji, wystąpień publicznych oraz procesu Design Thinking. Współpracuje z firmami i instytucjami, budując ich wizerunek.
Konsultantka z kilkunastoletnim doświadczeniem w komunikacji i branży public relations oraz praktyką pracy dla agencji PR, instytucjach nauki i kultury, ambasad, organizacji pozarządowych i administracji rządowej i samorządowej. Rzeczniczka prasowa w Urzędzie Patentowym RP, wcześniej dyrektorka i rzeczniczka prasowa Polskiej Akademii Nauk oraz rzeczniczka prasowa w Urzędzie Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy.
Wykładowca w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu i Bydgoszczy. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Stopień doktora nauk ekonomicznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu otrzymał po obronie rozprawy doktorskiej dotyczącej sponsoringu jako instrumentu promocji. Pracował w wielu firmach produkcyjnych i handlowych, ostatnio jako szef marketingu w Gerflor Polska i product manager w Polon SA.
Dziennikarka, absolwentka Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, podyplomowych studiów dziennikarskich w Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego i Podyplomowych Studiów Public Relations w SGH. Uczestniczyła w międzynarodowych projektach medialnych prowadzonych m.in. przez wykładowców Media Studies Cornell University, Ithaca NY, dziennikarzy BBC i organizowanych w ramach Rady Europy w Brukseli i w Lublanie. Redaktor wydawca, pracuje w mediach od 1995 r. (Radio ESKA Warszawa, Polskie Radio, Radio ZET).
Wykształcenie: ukończone studia –1971, Szkoła Główna Planowania i Statystyki w Warszawie, Wydział Handlu Zagranicznego; kolejne stopnie naukowe – doktora (1979) i doktora habilitowanego (1998) w dziedzinie nauk ekonomicznych w SGPiS i SGH. Zatrudnienie: Profesor nadzwyczajny w Katedrze Zarządzania w Gospodarce, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
i koordynatora obszaru Public Realations polskich zbiorczych wystaw na międzynarodowych targach w Niemczech (Grüne Woche – Berlin, Anuga – Kolonia, Internorga – Hamburg, Leipziger Messe – Lipsk). Kierownik i członek zespołów eksperckich wykonujących prace doradcze dla przedsiębiorstw państwowych, prywatnych i prywatyzowanych w zakresie strategii konkurencji oraz form i sposobów rozwoju strategicznego, restrukturyzacji naprawczej i rozwojowej przedsiębiorstw, w tym ich konsolidacji w ramach grupy kapitałowej; zarządzania marketingowego i strategii marketingowych przedsiębiorstw, społecznych problemów zarządzania. Kierownik i wykonawca wielu projektów badawczych i ekspertyz z dziedziny zarządzania, restrukturyzacji i prywatyzacji branżowej, bezpośrednich inwestycji zagranicznych dla ministerstw i instytucji centralnych (Ministerstwo Przekształceń Własnościowych, Ministerstwo Skarbu, Ministerstwo Gospodarki, Państwowa Agencja Inwestycji Zagranicznych, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska, Ośrodek Przetwarzania Informacji, Komitet Badań Naukowych, Konferencja Rektorów Akademickich Szkół Polskich). Współpraca ekspercka z Narodowymi Funduszami Inwestycyjnymi (Trzeci NFI, Jedenasty NFI, NFI Jupiter). Udział w tworzeniu i uruchomieniu od podstaw niskokosztowej linii lotniczej „Centralwings” (100% spółki-córki PLL LOT SA), a następnie nadzór nad jej funkcjonowaniem i dalszym rozwojem jako członek rady nadzorczej. Utworzenie jedynego w Polsce niemieckojęzycznego Programu Executive MBA w WSPiZ im. L. Koźmińskiego w Warszawie, kierowanie nim przez okres ponad 5, lat i doprowadzenie go do pozycji wiodących międzynarodowych programów rozwoju kadr menedżerskich w Polsce, wydających wspólny dyplom z dwiema najlepszymi menedżerskimi szkołami wyższymi Niemiec (WHU - Wissenschaftliche Hochschule für Unternehmensführung w Koblencji oraz HHL – Handelshochschule Leipzig w Lipsku). Utworzenie Polsko- Niemieckiego Centrum Badań w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania w Warszawie. Kierowanie Centrum i programami badawczymi we współpracy z instytucjami niemieckimi, Polsko-Niemiecką Izbą Przemysłowo Handlową, Fundacją Współpracy Polsko-Niemieckiej, Izbami Gospodarczymi i Handlowymi w Niemczech, niemieckimi uczelniami wyższymi. Utworzenie i pełnienie funkcji Kierownika Menedżerskich Studiów Podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej dla Polskich Sieci Elektroenergetycznych, Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa, Narodowych Funduszy Inwestycyjnych. Kierowanie wieloma edycjami Rocznych Podyplomowych Studiów Menedżerskich (SGH). Wieloletnia współpraca naukowa i dydaktyczna (studia MBA, dzienne i podyplomowe) z uniwersytetami Niemiec (Kolonia, Berlin, Frankfurt, Norymberga, Hanower, Monachium, Koblencja, Lipsk, Brema), Austrii (Wiedeń, Linz) oraz instytucjami i firmami doradczymi (RKW, GTZ, Goethe-Institut, Cognos, Wieselhuber &Partner).
Ekspert employer branding i komunikacji wewnętrznej – konsultant, trener, projektant badań opinii pracowników. Jest jedną z pionierek employer brandingu w Polsce. Jako niezależny konsultant i trener pracuje od 2006 roku. Realizuje projekty doradcze dla firm z różnych branż (m.in. badanie i doskonalenie komunikacji wewnętrznej oraz wizerunku pracodawcy).
Doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Od lat jej badania naukowe koncentrują się wokół zagadnień związanych z komunikacją marketingową. Swoje zainteresowania naukowe wiąże z problematyką technik oddziaływania reklamowego, CSR w komunikacji marketingowej.
Adiunkt w Instytucie Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (Zakład Strategii Personalnych). Specjalizuje się w problematyce międzynarodowego zarządzanie zasobami ludzkimi, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania różnorodnością (diversity management). W obszarze jej zainteresowań znajdują się również zachowania organizacyjne i zarządzanie zmianą.
Absolwentka polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego oraz wielu kursów dla dziennikarzy i producentów telewizyjnych (krajowych i zagranicznych, np. w ramach EBU). Od ponad 25 lat pracuje w Telewizji Polskiej S.A. Wykładowczyni w Instytucie Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz w Studium Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, współpracuje także z innymi uczelniami wyższymi, np. ze Szkołą Główną Handlową czy Wyższą Szkołą Zarządzania i Marketingu.
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Stopień doktora nauk prawnych uzyskała w Instytucie Nauk Prawnych PAN, w którym pracowała do czasu podjęcia pracy na Uniwersytecie Warszawskim. Od roku 1989 do dzisiaj uczy prawa studentów Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Na tym Wydziale prowadzi wykłady, ćwiczenia i seminaria z przedmiotów dotyczących zagadnień prawnych komunikowania (prawo mediów) i public relations (zagadnienia prawne i etyczne reklamy i public relations).
Profesor w Instytucie Międzynarodowego Zarządzania i Marketingu w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie (SGH). Kierownik Podyplomowego Studium Public Relations w SGH. Pełnił funkcję Dyrektora Akademickiego Międzynarodowego programu CEMS MIM w SGH (Master’s in International Management – top 10 na świecie w rankingu Financial Times) oraz kierownika Zakładu Komunikacji w Biznesie w SGH.
Profesor nauk ekonomicznych, wykładowca Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończył podyplomowe studia menedżerskie we Włoszech (Scuola Enrico Mattei w Mediolanie) oraz 9-miesięczny program zaawansowanego kształcenia menedżerskiego dla wykładowców szkół biznesu (Advanced Management Education Program) w School of Business-Carleton University w Ottawie.
Doktor nauk o mediach, absolwentka studiów doktoranckich na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego (obecnie Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii). Ukończyła program Executive MBA, organizowany przez University of Illinois Urbana Champaign i Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowe Studia Zarządzania na Uniwersytecie Łódzkim.
Właściciel firmy doradczo- szkoleniowej „OCZKOŚ PERFECT IMAGE”. Aktor, reżyser filmowy i telewizyjny. Absolwent Szkoły Filmowej w Łodzi oraz Podyplomowych Studiów Public Relations w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Specjalista w zakresie wystąpień publicznych, PR, reakcji na kryzys, mowy ciała, budowania wizerunku, technik manipulacyjnych, elementów retorycznych oraz pracy głosem, komunikacji grupowej, zarządzaniem informacją w przestrzeni medialnej.
Dyrektor w SSC Coty Inc. amerykańskiej korporacji notowanej na New York Stock Exchange. Specjalista i wieloletni praktyk w zakresie relacji inwestorskich w polskich spółkach giełdowych. Wiceprezes i jeden z założycieli Polskiego Instytutu Relacji Inwestorskich.
Od 15 lat związana z szeroko pojętym rynkiem usług HR. Na swoim koncie ma zarówno operacyjne zaangażowanie w projekty HR, jak również rozwój oraz zarządzanie lokalnymi oraz międzynarodowymi firmami rekrutacyjnymi, które z sukcesem wprowadziła na rynek polski, przeprowadzając je od fazy start–up’u do stabilnej organizacji.
Z Public Relations związana od lat 90-tych. Była dziennikarka telewizyjna. Zajmowała się wszystkimi gatunkami tego zawodu, od prezentowania po tworzenie własnego programu, od filmu po reportaż. Najlepiej czuła się zawsze w dziennikarstwie informacyjnym. Karierę dziennikarską zaczynała w Ośrodku TVP w Bydgoszczy, gdzie w regionalnym dzienniku była wydawcą, prezenterką i reporterem, tworzyła także i prowadziła programy autorskie.
Działa w obszarze komunikacji od 2008 roku. Jako General Manager zarządza pracą biura komunikacji nauki Knowledge Up, które specjalizuje się we współpracy z sektorem nauki. Wpiera branżę przenosząc do niej praktyki komunikacyjne, które wypracował po stronie biznesu.
Coach, konsultant i wykładowca akademicki. Specjalizuje się w wystąpieniach publicznych, retoryce, motywowaniu pracowników, etyce biznesu, a także w problematyce perswazji oraz manipulacji medialnych w Polsce, USA i UE. Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz anglistyki. Zdobywca „Srebrnych Szczęk” w „Turnieju Mówców Uniwersytetu Warszawskiego.” Były reporter TVP. Przeprowadził badania na temat wykorzystywania mediów w manipulacjach giełdowych oraz badania technik retorycznych stosowanych w manipulacjach w prasie i telewizji.
Pasjonatka działań komunikacyjnych, ekspertka i doradczyni w obszarze komunikacji, trenerka i właścicielka firmy Dobrzepisze.pl. Swoje 15–letnie doświadczenie zawodowe zdobywała w trzech sektorach: administracji rządowej i samorządowej, biznesie i organizacjach pozarządowych.
Od 2007 roku Prezes Instytutu Monitorowania Mediów. IMM od przeszło 20 lat monitoruje medialny wizerunek marek, firm, osób i instytucji z Polski i zagranicy. Współtwórca branżowego serwisu dla specjalistów do spraw komunikacji PRoto.pl. Członek Zarządu mediaTrust Romania – lidera rynku monitoringu mediów w Rumunii. Ukończył Politechnikę Wrocławską na kierunku zarządzanie i marketing.
Wiceprezes zarządu Wyborowa S.A., prezes zarządu Stowarzyszenia Polska Wódka, członek Rady Głównej Związku Pracodawców „Polski Przemysł Spirytusowy” oraz prezes Fundacji Muzeum Polskiej Wódki. Ukończył Wydział Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim oraz Podyplomowe Studia PR w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Swoją 30-letnią karierę zawodową rozpoczął w Ministerstwie Współpracy Gospodarczej z Zagranicą.
Inspirujący mówca, mentor, networker. Wykładowca na studiach podyplomowych SGH, UW, PW i MBA na ALK. Niestrudzony orędownik i pasjonat idei networkingu. Mingling maven – poprowadził ponad 2000 sesji networkingowych dla przeszło 150.000 uczestników. W lutym 2006 wprowadził i rozwijał do 2013 na rynku krajowym firmę BNI Polska. Obecnie jest partnerem spółki szkoleniowo-doradczej GrupaYak. Został wybrany jednym z „10 Topowych Głosów Polskiego Linkedin 2018 i 2019”.
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, wieloletni pracownik Ministerstwa Spraw Zagranicznych m.in. w Helsinkach, Waszyngtonie, Canberze; b. zastępca dyrektora Protokołu Dyplomatycznego. Brała udział w wielu wizytach najwyższego szczebla oraz współmałżonków głów państw i szefów rządów. Prowadzi szkolenia z protokołu dyplomatycznego dla pracowników MSZ, urzędów administracji publicznej oraz zajęcia w Krajowej Szkole Administracji Publicznej (KSAP), Polskim Instytucie Spraw Międzynarodowych (PISM), Europejskiej Akademii Dyplomacji (EAD), Studium Europy Wschodniej UW.
Doktor psychologii, Wydział Zarządzania, Uniwersytet Warszawski. W latach 1990–1995 dyrektor badań w agencji badawczej DEMOSKOP. Od 1996 do 2008 Członek Zarządu agencji badawczej IQS and Quant Group. Od 2008 do 2013 wiceprezes agencji badań marketingowych 4P Research Mix. W latach 2013–2016 Business Development Director w Millward Brown Polska. Head of Research and Analysis w domu mediowym Mullen Lowe Media Hub w latach 2017–2020.
Opinie o studiach
Dla mnie te studia były, swego rodzaju, trampoliną dla mojej samooceny, pozbycia się kompleksów, ale także pretekstem do zawierania nowych kontaktów i znajomości. Z całą pewnością doświadczenia zdobyte w trakcie trwania studiów mają bardzo pozytywny wpływ na moją ścieżkę kariery zawodowej. Korzystałam z każdej okazji, by dowiedzieć się, czym właściwie jest PR i jak go przedłożyć na pracę codzienną, przy konferencji, czy jak dobrze wypaść jako prelegent.
Studia podyplomowe wybrałam z zamiłowania. Nie żałuję tego wyboru. Uważałam, że był to dobrze spędzony czas wśród dobrych i pomocnych ludzi, fachowców w swojej dziedzinie. Program studiów łączył w sobie praktykę z teorią, umiejętności z wiedzą, szerokie spojrzenie na PR z pogłębioną analizą najważniejszych zagadnień. Studia podyplomowe z Public Relations nauczyły mnie też jeszcze lepszej komunikacji – rozumiem teraz, jak istotną rolę odgrywają szczegóły, na które nie zawsze zwraca się uwagę. Jeśli ktoś zastanawiałby się nad wyborem studiów podyplomowych z Public Relations, to serdecznie polecam SGH. Nie ma nad czym się zastanawiać. Niepowtarzalna atmosfera uczelni. Miła, serdeczna kadra wykładowców-specjalistów w swoich dziedzinach to niewątpliwe atuty SGH.
Rekrutacja
Rekrutacja dla 40. edycji została zakończona.
41. edycja studiów zostanie uruchomiona w semestrze zimowym roku akademickiego 2025/2026. Zajęcia rozpoczną się w październiku/listopadzie 2025 r.
Rekrutacja na 41. edycję rozpocznie się w kwietniu/maju 2025 r.
Zajęcia rozpoczną się 26 października 2024 r.
Rekrutacja trwa.
Czas trwania studiów: 2 semestry.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
umowa o warunkach odpłatności za studia,
Dokument- formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi 7000 zł (możliwe dwie równe raty: I rata płatna przy zapisie na studia, II rata płatna do 31 stycznia 2026 r.).
W ramach opłaty SGH zapewni niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć. Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.
Kontakt
Sekretarz studiów
mgr Wioletta Wicherska
tel.: +48 22 564 68 55
tel.: +48 508 338 731
e-mail: wszwed@sgh.waw.pl
Kierownik studiów
prof. dr hab. Jacek Miroński
e-mail: jm67@sgh.waw.pl
adres do korespondencji
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie,
Kolegium Gospodarki Światowej,
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
Organizator studiów
Kolegium Gospodarki Światowej
Katedra Zarządzania Międzynarodowego
- Zajęcia w uczelni
- Spotkania odbywają się dwa razy w miesiącu, w soboty i niedziele w godzinach 9:00–16:00.
- Opłata za całość studiów: 7000 zł (możliwe raty).
prof. dr hab. Jacek Miroński
e-mail: jm67@sgh.waw.pl
mgr Wioletta Wicherska
tel.: +48 22 564 68 55
tel.: +48 508 338 731
e-mail: wszwed@sgh.waw.pl
Programy MBA i studia podyplomowe